חתונה בגיל 16
שלום שמי א ואני מבקש את עזרתך במצב מאוד קיצוני. אחותי בת ה-16 החלה בקשר עם בחור דתי לפני כ-4 שנים כשהייתה בת 12 והבחור
בס"ד שלום, אני עושה עבודה במשפט עברי על השאלה-איך המשפט העברי מתייחס להמתת חסד? עליי למצוא מקורות לשאלה זו מן התלמוד הבבלי ושתי קודיפקציות. עפ"י שו"ע יו"ד סימן שלט סעיף א' הבנתי כי המתת חסד אינה מותרת גם אם החולה סובל ייסורים קשים, אך לא מצאתי כל התייחסות של הרמב"ם לכך או בטורים וגם לא בתלמוד-פרט לכתובות, ל"ג ב הנוגע ל"הכאה שיש לה קצבה להכאה שאין לה קצבה" אך אינו עוסק בשאלתי במישרין. האם קיים בתלמוד ובקודיפיקציות התיחחסות לשאלה זו? תודה, הילה
חומר מקיף בנושא מצוי
1. באנציקלופדיה הלכתית רפואית, כרך ד' ערך "נוטה למות", עמ' 343-469. (הוצאת מכון שלזינגר, ירושלים, 1994)
2. אסיא חוברת עא-עב, "הבסיס ההלכתי להצעת החוק "החולה הנוטה למות" מאת פרופ' אברהם שטינברג, עמ' 25-39. לצפיה במאמר לחץ כאן.
שלום שמי א ואני מבקש את עזרתך במצב מאוד קיצוני. אחותי בת ה-16 החלה בקשר עם בחור דתי לפני כ-4 שנים כשהייתה בת 12 והבחור
שלום רב אני סובל מסכרת כבר למעלה מ 10 שנים. עד כה טופלתי בתרופות. בשנה האחרונה עלתה אצלי רמת ההמוגלובין AC1 ובבדיקה האחרונה (ב 11.9.08)היא
בני אמור לעבור ניתוח באוזנו יומיים לפני יום כיפור. הרופא אוסר עליו לצום שכן עקב חשש לזיהום הוא צריך לקחת אוגמנטין עם שתיה ואוכל לאחר
שלום רב, תודה מראש על הקדשת הזמן והיחס. אני סטוד' למשפטים שנה ג', עלי להגיש עבודת סמינריון באחד מהנושאים הקשורים ב"רבייה והורות". החלטתי לבדוק את
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.