צום יוה"כ לאחר ניתוח כריתת המעי הגס, עם סטומה
בתי עברה ניתוח כריתת המעי הגס בתחילת חודש יולי בבית החולים שערי צדק. Colectomy and ileostomy יש לה סטומה. היא מבריאה אבל הרופא אמר שהיא
שלום לרב. חברה מאוד קרובה שלי סובלת שנים רבות מדיכאון. היא ניסתה שיטות טיפול שונות ולבסוף החליטה לפנות לפסיכיאטר שנתן לה כדורים וברוך השם כבר יותר משנה היא מרגישה טוב ומצליחה לפעול ולהתקדם בשמחה (כמובן, עם התרופה). לאחרונה היא החלה להפגש עם בחורים, אך היא חוששת שאולי זה בכלל לא מוסרי או נכון מצידה לבנות בית ולהביא, בעז"ה, ילדים כאשר היא לא בריאה ותלויה בתרופה ואולי המחלה בכלל תורשתית (לא ידוע על מקרים נוספים במשפחה שלה)ומה יקרה עם שוב תגיע למשבר בזמן שהיא אמא וכו' וכו'. על פניו נראה לי שברור שהיא צריכה להתחתן והכל, אבל הייתי מבקשת לשמוע את עמדת הרב כדי שאוכל להביא לה הוכחות יותר מוצקות מדעתי האישית. בתודה.
1. מותר לה לנסות להקים בית בישראל, (אך איננה חייבת).
2. כדי לקבל תשובה לשאלה מה היא חייבת לספר ל"מועמדים", יש לפנות למורה הוראה מובהק המכיר את המדוברת.
בתי עברה ניתוח כריתת המעי הגס בתחילת חודש יולי בבית החולים שערי צדק. Colectomy and ileostomy יש לה סטומה. היא מבריאה אבל הרופא אמר שהיא
שלום! אני סטודנטית במכללת "חמדת הדרום" למדעי החיים ובמסגרת הקורס "יהדות ומדע" אני כותבת עבודה בנושא "גידול איברים במבחנה" הכוונה בכך היא ללקיחת תאי גזע/תאים
שלום רב! ישנה אצלי בעיה שלאחר זמן שעשיתי את צרכיי (-הטלת מים), אני עדיין מדי פעם, לרוב בתנועות חדות או ישיבה, מוציא טיפת שתן. האם
אנו כותבים עבודה על מניעת חיסונים לילדים ע"י הוריהם מטעמים אידיאולוגים. רצינו לדעת מה יחס ההלכה בנושא, והאם ישנם מקורות יהודיים והלכתיים העוסקים בנושא זה